Category: Use Cases

Volvo Advent Calendar

Volvo Trucks needed a quick boost in the number of leads and newsletter signups so they could promote their seasonal offerings in a cost-effective and straightforward manner.

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ifolor Glückskalender

Ifolor needed a quick boost in leads and newsletter signups so they could promote their products around the traditionally strong holiday season.

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Thurgau Tourism

Thurgau Tourism needed a quick boost in the number of leads and newsletter signups so they could promote their seasonal offerings in a cost-effective and straightforward manner.

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EWZ Rundfunk Swipe Quiz

With the help of Brame’s gamification solution, EWZ ran a campaign that boosted consumers’ engagement with the brand throughout the duration of the Rundfunk.fm music festival. The game ran daily from 15.00 until 12.00 on the following day, and the winners – who were picked from the pool of registered leads – received free entry to Rundfunk.fm.

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Homegate Guess The Picture

Homegate ist eine der besten Immobiliensuchmaschinen der Schweiz, ideal für alle, die Häuser, Wohnungen und Immobilien im ganzen Land kaufen, verkaufen oder mieten wollen. Um die Besucher zu begeistern, wandte sich Homegate an Brame auf der Suche nach einer spielerischen Lösung - und Brame lieferte ein Guess The Picture Spiel, das genau auf die Bedürfnisse des Unternehmens zugeschnitten war. Die Aufgabe, die Stadtteile von Zürich zu identifizieren und die schnellsten und treffsichersten Antworten zu prämieren, sorgte für ein wirklich spannendes Erlebnis, das allen Spaß machte!

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Seat Spin The Wheel

To celebrate SEAT’s 70th anniversary, SEAT developed a wheel of fortune together with Brame to increase interaction around the new landing page. The goal was to generate leads and bring potential customers to the dealer with immediate profits.

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Swiss Ice Hockey Cup – HatTrick

In Zusammenarbeit mit Ringier Sports, dem Schweizer Eishockey-Cup und deren offiziellen Sponsoren (Zürich Versicherung, Tissot, HEV und Blick) lancierte Brame im Oktober 2019 das HATTRICK-Shootout-Spiel. Die App und das Landingpage-Spiel eröffneten weitere Sponsoringmöglichkeiten und erhöhten den Bekanntheitsgrad des Turniers zusätzlich.

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Bank Eki Swipe Quiz

Bank Eki made a quiz campaign containing a series of savings plan question. In return for their participation and registration, players were granted a chance to win a great chance to win a starting credit of CHF 500.00 – or win instant prizes in the form of exclusive bath towels.

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MPREIS Quiz

With the help of Brame’s software, MPREIS launched a successful 2-week campaign with the goal of reinforcing their brand image and expanding their lead list. MPREIS chose to create a quiz inspired by the Euro Cup 2021, and awarded a number of attractive prizes to lucky participants who answered all the questions correctly.

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Interlaken Adventurer Type

Die Ferienregion Interlaken hat für die Herbstferien eine Gamification-Kampagne lanciert, um junge, abenteuerlustige Leute in die Region zu holen. In einem Persönlichkeitstest mit Swipe Mechanismus konnte die Zielperson herausfinden, welcher Adventure Typ sie ist und passende Preise dazu gewinnen. Mit dieser Kampagne steigt Interlaken Tourism das Engagement auf die Herbstferien hin und können so Ihr Adventure und Hostel Angebot präsentieren.

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